Harjoitusryhmät

STARTTIKURSSI

Starttikurssi on kuuden viikon mittainen intensiivinen thainyrkkeilyn (Muay Thai) alkeiskurssi. Kurssilla opetellaan thainyrkkeilyn perusteita ja kohotetaan kuntoa sekä lihaskestävyyttä. Kurssi pitää olla käytynä, jotta voi siirtyä muihin ryhmiimme treenaamaan. Starttikurssi on tarkoitettu yli 14-vuotiaille naisille ja miehille (järjestämme sitä nuoremmille starttikursseja kaksi kertaa vuodessa, tiedotamme näistä erikseen). Starttikurssille osallistuvan varustuksena on hyvä olla t-paita, verryttelyhousut tai shortsit ja thainyrkkeilyä treenataan paljain jaloin. Oma juomapullo mukaan!
Ohjaajat: Niko Aurala, Tommi ”Topi” Räsänen, Topi Helin, Jutta Salonen, Jonna Suhonen, Pia Raita

NAISTEN STARTTIKURSSI

Naisten starttikurssi on kuuden viikon mittainen intensiivinen thainyrkkeilyn (Muay Thai) alkeiskurssi. Kurssilla opetellaan thainyrkkeilyn perusteita ja kohotetaan kuntoa sekä lihaskestävyyttä. Kurssi pitää olla käytynä, jotta voi siirtyä muihin ryhmiimme treenaamaan. Starttikurssi on tarkoitettu yli 14-vuotiaille tytöille ja naisille. Starttikurssille osallistuvan varustuksena on hyvä olla t-paita, verryttelyhousut tai shortsit ja thainyrkkeilyä treenataan paljain jaloin. Oma juomapullo mukaan!
Ohjaajat: Pia Raita

JUNNUTHAI

Junnuthai on suunnattu 8 -14 -vuotiaille tytöille ja pojille. Starttikurssilla opetellaan thainyrkkeilyn alkeet sekä tehdään kevyitä lihaskuntoliikkeitä. Lapset oppivat thainyrkkeilyn lisäksi koordinaatiota, kehonhallintaa, itseluottamusta, itsehillintää, kestävyyttä ja ryhmäharjoittelun taitoja. Kurssilla ei sparrata (otella) eikä oteta fyysistä kontaktia kuin potkutyynyihin ja säkkiin. Harjoitusasusteeksi käy t-paita ja shortsit/verkkahousut. Kurssin jälkeen harjoittelu jatkuu junnuthai -ryhmässä. Starttikurssin käymisen jälkeen suosittelemme omien säkkihanskojen ja oman hyppynarun ostamista, sillä ne tulevat kovaan käyttöön. Myös käsisiteet ja ja alasuojat ovat suositeltavia, kuten myös pariharjoituksissa säärisuojat ja paksummat nyrkkeilyhanskat ovat kätevät, mutta eivät pakolliset. Kaikkia varusteita ja neuvoja niiden hankkimiseen voit kysellä ryhmän vetäjiltä.

 Maanantain treenit keskittyvät nopeus- ja voimaharjoitteluun ja tottakai myös thainyrkkeilyn tekniikkaan. Keskiviikkoisin keskitytään taitopuoleen, eli tekniikkaan ja tasapainoon, ketteryyteen ja liikkuvuusharjoituksiin. Starttikurssin jälkeen junnu voi osallistua myös lauantain harjoituksiin, joissa on mahdollisuus harjoitella ottelua, ensin valmentajia vastaan ja taitojen kartuttua myös muita junnuja vastaan valmentajien valvonnassa. Otteluharjoituksissa omat nyrkkeilyhanskat ja säärisuojat ovat pakolliset ja hammas- ja alasuojat erittäin suositeltavat.

Otteluharjoituksissa käyvät junnut saavat osallistua myös otteluihin, joita järjestetään yhteistyössä muiden suomalaisten junnuthaiseurojen kanssa junnuthaileireillä useamman kerran vuodessa ja lisäksi seuran sisäisissä Tie tähtiin -kisoissa on mahdollisuus kokeilla kilpaotteluita.
Ohjaajat: Arto Kuosmanen, Imad Aqnouy, Karoliina Kojo, Valto Vainio-Puhju, Jaana Ruotsalainen, Rasmus Hendolin

HARRASTAJAT

Harrastajaryhmissä syvennetään thainyrkkeilyn jokaista osa-aluetta tekniikkaharjoittelulla, sparraamalla sekä potkutyynyillä. Tässä ryhmässä treenaava tarvitsee varusteiksi hammassuojat, nyrkkeilyhanskat, käsisiteet, säärisuojat sekä alasuojat. Kypärän hankkiminen on suositeltavaa paljon sparraaville. Maanantaisin Perustekniikka ja välineet, tiistaisin Tekniikka ja taktiikka (kaikki varusteet), keskiviikkoisin Sparritekniikka (kaikki varusteet), torstaisin Perustekniikka ja välineet.
Ohjaajat: Tommi Lehtonen, Arto Kuosmanen, Jussi Santalahti, Imad Aqnouy, Juha Tolonen, Tuija Jyrkkiö, Valto Vainio-Puhju

KUNTOTHAI

Kuntothaissa keskitytään potkutyynyjen ja erilaisten paritekniikoiden avulla treenaamiseen yksinkertaisia tekniikoita käyttäen. Tässä ryhmässä ei sparrata. Harjoittelu pyritään pitämään kovatempoisena ottaen kuitenkin huomioon jokaisen treenaajat lähtökohdat. Tässä ryhmässä treenaava tarvitsee varusteiksi vähintään hammassuojat, käsisiteet sekä säkkihanskat.
Ohjaajat: Tommi Räsänen, Mirka Salonen, Kati Kaareskoski, Jutta Salonen

KISARYHMÄ

Erittäin menestyksekäs amatöörisalimme on kerännyt palkintokaappiin yhteensä 6 amatöörien maailmanmestaruutta, King’s Cup mestaruuden, kaksi Euroopan mestaruutta sekä lukuisia Suomen mestaruuksia ja mitalisijoja. Ryhmässä harjoittelevien menestymisen mahdollisuudet ovat siis rajattomat.

Kisaryhmässä meno on kovaa, mutta reilua ja hauskaa. Ryhmässä treenaavat niin miehet kuin naisetkin. Aloittelevan ottelijan treenimäärä on vähintään 3-4 lajitreeniä + 1-2 juoksulenkkiä viikossa. Kokeneemmilla ottelijoilla treenimäärät luonnollisesti nousevat suuremmiksi. Ryhmään pääsee osoittamalla kiinnostusta järjestelmälliseen harjoitteluun sekä kilpailemiseen, mikäli olet kiinnostunut niin ota rohkeasti yhteyttä Harri Niemiseen.
Valmentajat: Harri Nieminen, Jani Lehtola, Pasi Luukkanen

SPARRIALKEET JA -PERUSTEET

Sparrialkeissa harjoitellaan erilaisia sparritekniikoita ja -taktiikoita perusasioiden ehdoilla. Tässä ryhmässä voivat treenata kaikki sparraamisesta kiinnostuneet. Kontakti pidetään kevyenä. Näissä treeneissä tarvitsee varusteiksi vähintään nyrkkeilyhanskat, käsisiteet, hammassuojat, säärisuojat sekä alasuojat (miehille).
Ohjaajat: Topi Räsänen, Arto Kuosmanen, Imad Aqnouy, Valto Vainio-Puhju, Tuija Jyrkkiö

VAPAAVUORO

Perjantain vapaavuoro ei ole ohjattu, mutta se on avoin kaikkien ryhmien harrastajille (Huom! Ei junnuthairyhmäläisille). Voit esimerkiksi tulla toisen treenaajan kanssa harjoittelemaan tai treenata itseksesi. Vapaavuoron ainoa rajoite on, ettei kisaryhmän treenejä saa häiritä.

ThaiHIIT + MFC

MFC:n (Medicine Ball -harjoittelu) sekä lyhyen, mutta hyvin intensiivisen kuntothaitreenin yhdistelmä, jossa ensin nostetaan sykkeet korkealle thainyrkkeilyn keinoin ja lopuksi tehdään harjoitteita MFC-painopalloilla.

MFC on vauhdikasta, kiertävää pariharjoittelua, jonka tavoitteena on parantaa kehon liikkuvuutta ja lisätä kestävyyttä pääasiallisesti aerobisen liikunnan keinoin. MFC painopallo -harjoittelun liikkeet sopivat kaikille ikään, kuntoon, kehotyyppiin tai kuntotasoon katsomatta ja harjoittelun rasitusvastusta voidaan helposti muokata pidemmälle edistyneille. Se on erinomainen tapa parantaa kehon liikkuvuutta, hankkia lisää kestävyyttä, voimaa, nopeutta ja räjähtävyyttä.
Lisätietoja: www.mfc.fi

 

23 vastausta artikkeliin ”Harjoitusryhmät

    1. ttbc Artikkelin kirjoittaja

      Seuraava starttikurssi alkaa 13.4.15 ja se on yhteinen naisille ja miehille. Tervetuloa!

      TTBC

  1. sami

    Koska on mahdollista päästä starttikurssille? Onko niitä ympäri vuoden vai esim. Vain keväällä ja syksyllä

  2. Miira

    Hei,
    teillä on jo varmaan alkanut jo hyvää vauhtia naisten starttikurssi, mutta kyselisin koska seuraava naisten starttikurssi alkaisi?

  3. Roni

    Jos on käynyt starttikurssin jossain muussa seurassa, niin täytyykö se käydä ttbc:ssä käydä uudestaan vai voiko siirtyä harrastajiin?

    1. ttbc Artikkelin kirjoittaja

      Jos starttikurssi on käyty, voi tulla suoraan harrastajatreeneihin. Tervetuloa!

      TTBC

    1. ttbc Artikkelin kirjoittaja

      Seuraava starttikurssi alkaa 4.1.2016. Hinta 75€. Ilmoittautuminen nettisivujen kautta.

      Tervetuloa!
      TTBC

    1. Tuija Jyrkkiö

      Hei! Seuraavat starttikurssit alkavat ma 15. elokuuta, sekaryhmä klo 18 ja naisten ryhmä klo 19.

  4. Emil

    Hei, minkä ikäinen pitää olla että pääsee osallistumaan starttikursille ja milloin seuraava starttikurssi alkaa?

    1. ttbc Artikkelin kirjoittaja

      Moi Emil.

      Seuraava starttikurssi alkaa 07.11.2016 klo. 18:00.
      Kurssille ei ole määritelty varsinaista ikärajaa mutta nuorimmat harrastajat ovat olleet n. 13-14 vuotiaita. Tilanne katsotaan aina tapauskohtaisesti.

      Tervetuloa kurssille mukaan!

      Terveisin,
      Niko Aurala
      TTBC

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *